ΠΕΡΙ ΑΝΕΜΩΝ ΚΑΙ... ΒΡΑΒΕΙΩΝ

Μια ημέρα πριν από τα Όσκαρ δίνονται τα Βατόμουρα, για τους χειρότερους της χρονιάς, και τα Indipendant Spirit Awards, για τις καλύτερες ανεξάρτητες ταινίες της χρονιάς. Μόνο μια φορά έχει συμπέσει η καλύτερη Σπιριτ ταινία να πάρει και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, το 1987, με το ΠΛΑΤΟΥΝ του Ολιβερ Στοούν(τότε ακόμα γύριζε σοβαρές ταινίες). Στην ουσία είναι η βραδιά των low-budget και προχωρημένων δημιουργών, που η Ακαδημία δύσκολα χωνεύει το όραμα τους. Μαικ Φιγκις, Αφοι Κοέν, Αλεξάντερ Πειν, Ανγκ Λι, Στηβεν Σοντερμπεργκ, Σοφία Κόπολα όταν δεν ασχολούνται με το Χόλυγουντ αλλά με τις δικές τους ιδέες και οράματα βρίσκουν εδώ την δικαίωση των ταινιών τους. Πέρυσι μέγας νικητής αναδείχτηκε ο Ανγκ Λι και το Brokeback Mountain ενώ φέτος όλα δείχνουν ότι είναι η χρονιά του Little Miss Sunshine.

Αναλυτικά η 5αδα για καλύτερη ταινία:

LITTLE MISS SUNSHINE
AMERICAN GUN
HALF NELSON
THE DEAD GIRL
PAN'S LABYRINTH

Στην σκηνοθεσία ξεχωρίζει ο Απών Ρομπερτ Αλτμαν, το σκηνοθετικό δίδυμο του Little Miss Sunshine, στους πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες η Τζούλια Λοκτεφ (Day night day night) και ο Ραμιν Μπαχρανί (Man push cart). Στην κατηγορία ξενόγλωσσης ταινίας υποψήφιοι μεταξύ άλλων είναι τα "Ήταν ή δεν ήταν" του Κορνέλιου Πορομποιου (Ρουμανία), "Οι Ζωές των άλλων" του Φλόριαν Ντονεσμαρκ (Γερμανία), "Μέρες δόξας" του Ρασντ Μπουκαρεμπ. (Αλγερία)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ 2 ΟΣΚΑΡ?

Γίνεται και παραγίνεται. Αφορά βέβαια το ενδεχόμενο σενάριο της πολυδιάσπασης και της καθαρής μοιρασιάς σε όσο το δυνατον περισσότερο κόσμο. Και αυτό θα ισχύσει εφόσον μια εκ των Little Miss Sunshine, Βασίλισσα και Ιβο Τζίμα κάνουν την ανατροπή στο τέλος της βραδιάς. Το να κερδίζει και να ξεχωρίζει μια τανία με 3 Όσκαρ το ξέραμε από πέρυσι με το Crash και είχε γίνει και στο παρελθόν (Ο Νονός, Ο Καουμποϊ του Μεσονυχτίου, Καζαμπλάνκα, κ.α.). Ταινία που να έχει διακριθεί με μόλις δύο Όσκαρ έχει να δει ο κόσμος σε τελετή της Ακαδημίας από το... ρετρό έτος 1952! Τότε ήταν που "Το μεγαλύτερο θέαμα στην γη" του θρυλικού Σεσιλ Ντε Μιλ κέρδισε Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σεναρίου.

Πιο πίσω, το 1940 η "Ρεβέκκα" του Χιτσκοκ έχει κερδίσει τα Όσκαρ ταινίας και φωτογραφίας. Το 1938 η ταινία του Φρανκ κάπρα "Δεν θα τα πάρεις μαζί σου" κερδίσε τον τίτλο της καλυτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Το ίδιο συνέβη και το 1930 με το "Ουδεν νέωτερο από το δυστικό μέτωπο" του Λιουις Μαιλστοουν και στην πρώτη τελετή Όσκαρ που έγινε ποτέ με "Τα φτερά" να διακρίνονται ως καλύτερη ταινία της χρονιάς και να κερδίζουν και το Όσκαρ καλύτερων εφε.

Υπάρχουν βέβαια και 2 τελετές που μια ταινία έφυγε απλά με το όσκαρ καλύτερης ταινίας και τίποτα παραπάνω. Ήταν το 1929 με την "Μελωδία του Μπροντγουει" και το 1932 με το "Γκραντ οτελ". Οι περισσότερες βραβεύσεις αυτού του είδους αν παρατηρήσατε έχουν γίνει στην πρώτη φάση της Ακαδημίας μεσοπολεμικά με εξαίρεση το 1952. Ήταν μια εποχή που λίγο πολύ τα Σωματεία κινηματογράφου προσπαθούσαν να προσδιορίσουν τον ρόλο της Ακαδημίας που είχαν φτιάξει.

ΘΗΡΙΟ ... ΕΝΗΜΕΡΟ

Περιμένω με ενδιαφέρον τις προβλέψεις των Ελλήνων δημοσιογράφων για την τελετή των Όσκαρ. Ήδη από σήμερα άρχισαν κάποια... φάλτσα βιολιά. Σε έγκυρη εφημερίδα (όσοι το διαβάσατε το άρθρο καταλάβατε που γράφτηκαν τα παρακάτω) έμαθα λοιπόν ότι τα 3 τραγούδια του μιουζικαλ Dreamgirls ακούγονται και στο θεατρικό μιουζικαλ (που δεν ισχύει, αλλιώς δεν θα ήταν υποψήφια, αφού η Ακαδημία έχει σαν κανόνα να ξεχωρίζει πρώτοτυπες συνθέσεις) αλλά και τό ότι ο Φιλιπ Γκλας μετράει ήδη 2 Όσκαρ και πάει για το τρίτο! Φυσικά θα ήταν δύσκολο το 1997 ο Γκλας να κερδίσει το Όσκαρ μουσικής γιατί το φαινόμενο "Τιτανικός" πήρε τόσο το βραβείο αυτό όσο και εκείνο για το καλύτερο τραγούδι ενώ στην κατηγορία Μουσική για κωμωδία - μιουζικαλ (που ίσχυε τότε για να σπάσει το μουσικό μονόπωλιο των καρτούν) είχε κερδίσει η Ανν Νταντλει για το "Full Monty". Δύσκολο ήταν για τον Γκλας και το 2002 να κερδίσει αφού η Ακαδημία δεν τίμησε την υπέροχη δουλειά του για τις "Ώρες" αλλά ένα εξίσου υπέροχο σκορ, αυτό του Ελλιοτ Γκοτενταλ για την "Φρίντα". Ψάχνω λοιπόν για τα 2 Όσκαρ του Γκλας και δεν τα βρίσκω...

Σχόλια

Ο χρήστης Unknown είπε…
Η ασχετοσύνη της παλάβρας που "δημοσιογραφεί", δίνει και παίρνει, φίλε μου, και πράττεις άψογα που το στηλιτεύεις. Ειδικά στον τομέα σου, που δεν τον θεωρούν και άμεσα κινηματογραφικό, διαβάζεις τι γίνεται... Συνέχισε το κράξιμο, ίσως έτσι επέλθει...τσίπα (που δεν το νομίζω - γιατί άνθρωποι που κάνουνε καλά τη δουλειά τους θεωρούνται ντεμοντέ...). Πάντως έναν ακόμα σύμμαχο τον βρήκες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ